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11.24 GFD International Collaboration Series Vol. 1: Innovative Curriculum Design through Object-Based Learning (with the University of Melbourne) GFD国際連携シリーズ Vol.1: オブジェクト介在型学習による革新的カリキュラムデザイン(メルボルン大学共催)

Event Details

GFD TALK Event:

Date: Nov 24 (Fri) 1:30~5:00 pm

Location: Komaba Active Learning Studio (KALS)

Language: English

Speaker Bio

Andrea Dodo-Balu

Andrea Dodo-Balu is currently an Asia-Pacific regional Vice-President of the Convenings Committee for the International Society for the Scholarship of Teaching and Learning. She holds a Doctorate in Higher Education and a Master of Education in language teaching and international education from Murdoch University. Her research focuses on the impact of higher education policies and systems on the experiences of students and academic staff involved in face-to-face or on-line learning, and examines implications for access and equity in the higher education setting.

アンドレア・ドドバル。国際教育学習研究協会・招集委員会アジア太平洋地域副会長。マードック大学で高等教育の博士号と語学教育・国際教育の教育学修士号を取得。対面またはオンライン学習に関与する学生と学術スタッフの経験に対する高等教育の政策とシステムの影響に焦点を当て、高等教育環境におけるアクセスと公平性への影響を研究している。

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Olivia Meehan

Olivia Meehan received her MPhil and PhD in the History of Art from the University of Cambridge, King’s College. Her graduate research focused on the circulation of cultural material and ideas in early modern Europe and Japan. She has also trained at the V&A Museum London (International Initiatives) in Creating Innovative Learning Programmes. Since graduating she has worked in museums and galleries, and as a lecturer and tutor in the History of Art. Her current research focuses on Observation, Imagination and Slow Looking.

オリビア・ミーハン。ケンブリッジ大学キングス・カレッジで美術史の修士号と博士号を取得。大学院では、近世ヨーロッパと日本における文化資料と思想の流通に関する研究を行い、ヴィクトリア&アルバート博物館国際イニシアチブで、革新的学習プログラム作りのトレーニングも受ける。卒業後は、美術館やギャラリーで働き、美術史を教える。現在は、観察、想像、スロー・ルッキングを研究している。

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Abstract


In this hands-on workshop, participants will learn the basics of object-based learning (OBL) and explore how they might incorporate them into their classes. OBL is an active learning model that supports the development of transferable skills such as communication and teamwork and connects these skills with abstract and creative thinking. Specifically, OBL involves interacting with cultural materials, everyday objects, and works of art during learning activities and activating visual literacy, observation, touch, and listening. Engaging with ideas abstractly through OBL presents students with opportunities to experiment with knowledge and consider their role in shaping future thinking. Reflecting upon the challenges students face in articulating complex ideas that emerge from deep observation, this workshop invites participants to consider the practice of object inspired thinking and its potential role in promoting transformative learning.


このワークショップでは、オブジェクト介在型学習(OBL)の基礎を学び、それらをクラスに取り入れる方法を探ります。OBLは、コミュニケーションやチームワークなどの移転可能スキルを育て、抽象的で創造的な思考に結び付けるアクティブラーニングモデルです。OBLは、学習活動中に文化資料、日用品、芸術作品との相互作用を通して、視覚リテラシー、観察、触覚、聴覚を活性化させます。OBLを通じて抽象的概念を取り組むことで、学生は知識を試し、未来の思考を形作る上での自分自身の役割を考える機会を得ることができます。革新的学習を促進するために、深い観察から浮かび上がる複雑なアイデアを明確にする際に学生が直面する課題を考慮し、オブジェクトに触発された思考の実践と、その潜在的な効果を検討します。


Contact


gfd-tokyo@adm.c.u-tokyo.ac.jp

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