Events

  • Time to TALK

1.24 Wellbeing in the Classroom: Takeaways from the JALT 2023 Conference 教室内のウェルビーイング: JALT2023会議からの学び

Event Details

Date: Wednesday, January 24 (Online)

Speaker: Greg Dalziel

Language: English(英語のみ)

Speaker Bio

Greg Dalziel

Greg Dalziel is Project Assistant Professor in the Center for Global Education. He teaches English writing and speaking the ALESA and FLOW programs in the Junior Division, and courses on attention, identity, and nationalism for the Global Liberal Arts program in the Senior Division at the University of Tokyo. His research interests are in genre-based approaches to writing instruction.

 

グレッグ・ダルジール。グローバル教育センター特任講師。東京大学前期課程ではALESAとFLOW、後期課程では注意力、アイデンティティ、ナショナリズムに関するグローバル・リベラルアーツ科目を担当している。研究関心は、ライティング指導におけるジャンル・ベースのアプローチ。

Learn more

Abstract

In this session, Greg Dalziel will share their experience of attending the JALT (Japan Association for Language Teaching) conference in Tsukuba in November, 2023. The theme of the conference was “Growth Mindset in Language Education.” Greg will begin by briefly discussing the research they shared with colleagues about developing teaching materials for writing courses. They will then share some of what they learned from the conference, including talks on happiness, wellbeing, and implementing classroom activities informed by positive psychology.

このセッションでは、2023年11月につくば市で開催されたJALT(全国語学教育学会)に参加した経験をグレッグ・ダルジール先生が共有します。会議のテーマは、「言語教育における成長マインドセット」でした。まず、ライティング科目用の教材開発について自身が会議で発表した内容を説明し、その後、幸福、ウェルビーイングに関する講演、ポジティブ心理学に基づいた教室内活動など、会議で学んだことを紹介します。

Contact

gfd-tokyo@adm.c.u-tokyo.ac.jp

back